Класичні правила складання резюме.
Якщо Ви взялись за написання резюме, пом'ятайте три правила:
Єдина можливість зацікавити Роботодавця своїм резюме - це перші 2
хвилини, якщо за цей час Роботодавець не зацікавився - резюме не
спрацювало.
Інформацію для резюме треба вибирати виходячи з його цілей, тобто в
резюме треба включати описання тих аспектів, які мають пряме відношення
до тої вакансії, на яку Ви претендуєте.
Вдало складене резюме - це тільки привід для співбесіди. Завжди вказуйте у резюме правду, оскільки інформація перевіряється.
Що варто вказувати в резюме:
1. Ваше ім'я, адресу, номер телефона, електронну скриньку.
2. Трудовий досвід в зворотньому порядку. Це найважливіша частина.
Вказуйте дати початку та кінця роботи, назву організації, посади на яких
працювали, короткий опис посадових обов'язків та Ваших досягнень на цих
посадах.
3. Освіта, у випадку закінчення кількох закладів (крім школи) у
зворотньому порядку. Вказуйте дати початку та кінця навчання, отриману
спеціальність та кваліфікацію.
4. Додаткову інформацію: володіння комп'ютером, знання іноземних мов, наявність водійських прав, наявність власного авто.
5. Особисті якості. Є зміст зробити цей розділ, якщо Ви не маєте великого досвіду роботи та резюме вийшло коротким.
6. Бажано вказати надані рекомендації.
І останне. Резюме треба видруковувати на хорошому папері та лазерному
принтері, 12, або 14 шрифтом з добре відредагованими полями.
Нарешті, Ви вже маєте готове резюме, і можете перейти до другого кроку.
Сучасна людина може використовувати всі шляхи для досягнення бажаної цілі. Існують старі способи знаходження роботи:
1. По знайомству. Цей варіант обмежується величиною кола знайомих. Крім
очевидних переваг він має і недоліки: невелику заробітну плату та
відсутність можливості кар`єрного росту - до протеже упереджене
ставлення. Проте, якщо Ви шукаєте роботу вперше, обов`язково
використайте цей метод.
2. Пошук роботи по газетах. Перевагою являється явна простота цього
методу. Недоліком - більша половина вакансій, які надруковані в газетах -
сітковий маркетинг або просте обдурювання. Інші вакансії з газет на
момент їх виходу часто не актуальні, оскільки газети виходять через три
дні після подачі оголошень. Останніми роками з`явилися нові перспективні
можливості для пошуку вакантних місць.
3. Internet. Перевага цього методу пошуку роботи - його доступність.
Недоліки - половина вакансій з Internet не відповідають дійсності.
4. Кадрові і рекрутингові агентства.
Умови працевлаштування в кадрово-рекрутинговому агентстві "Гарант" - "Наші послуги".
Пошукачу роботи необхідно знати різницю в умовах та можливостях кадрових та рекрутингових агентств.
Кадрові агентства беруть оплату з пошукачів роботи (причому, якщо
агентство бере відсоток з першої заробітної плати - це означає, що воно
також зацікавлено у Вашому працевлаштуванні). Переваги цих агентств у
тому, що в них завжди набагато більше вакансій і відсоток влаштованих
через кадрові агентсва в десятки раз більший, ніж через рекрутингові.
Якщо Ви не являєтесь рідкісним спеціалістом, цінність якого очевидна
кожній фірмі, є зміст використати саме цей метод.
У рекрутингових агентствах за послуги сплачує фірма-замовник,
проте недоліком таких агентств є менший відсоток влаштованих
працівників, за рахунок значно меншого числа замовлень (особливо це
стосується працівників середньої ланки). Хорошим виходом є
кадрово-рекрутингові агентства. У випадку, якщо роботодавці погоджуються
оплатити послуги агентства, пошукач роботи за них не сплачує, а у
випадку незгоди фірми на платний пошук спеціалістів, є можливість
скористатись великою базою вакансій кадрового напрямку. Результат -
швидке влаштування на бажану вакансію. Існує ще один важливий момент -
коли Ви ідете реєструватись в агентство з працевлаштування, вдягніться
так, як би Ви йшли на співбесіду до роботодавця та по можливості таким
самим чином будуйте розмову. Від того, яке Ви враження справите на
менеджерів агентства в певній мірі залежить частота пропозиції
роботодавцям Вашого резюме.
Третім кроком у Вашому пошуку роботи буде єтап співбесіди з
роботодавцем. Тут Ваш одяг, біжутерія, висота голосу, манера поведінки,
навіть те, як Ви сідаєте на крісло, все має значення. Найкраще на
співбесіду вдягнути не яскравий костюм, помірну кількість біжутерії (це
стосується жінок - діє правило: краще менше, та ліпше). Велике значення
має взуття (як не дивно багато чоловіків про це не задумуються) - його
чистота, фасон, відповідність до костюму.
Перед співбесідою простіше всього заздалегідь продумати відповіді на
деякі загальні питання. Почніть з найбільш ймовірних - розповісти про
себе, останнє місце роботи, причини звільнення, стосунки з колишнім
керівництвом. На більшість питань, які задаються при співбесіді не слід
давати прості відповіді "так" чи "ні". Ваші відповіді мають звучати у
доконаній формі та бути обгрунтованими. Не слід давати негативні відгуки
про колишнє місце роботи, начальство та колег, оскільки ваше можливе
керівництво може розцінити це як потенційну погрозу для своєї власної
компанії чи персони. Найкраще назвати нейтральну причину: нерегулярність
грошових виплат, відсутність перспектив росту, віддаленість від місця
проживання, незручний графік роботи і т. д. Підкресліть переваги,
згадайте про недоліки. Це додасть вам балів. Співрозмовник буде
впевнений, якщо йому прийдеться мати справу з вами, він може
розраховувати на подібне відношення. Варто завчасно ознайомитись з
напрямком діяльності та специфікою компанії. Під час демонстрації знання
сфери діяльності, динаміки розвитку компанії та її останніх досягнень,
ви підтверджуєте свою компетентність та лестите самолюбству роботодавця.
Дайте позитивну оцінку діяльності компанії в цілому. По-можливості
зробіть кілька пропозицій та критичних зауважень, покажіть, чим ви
можете бути корисні компанії, що проводить з вами співбесіду.
Бажаємо удачі!!!